Toktam Afkhami, [06.08.19 14:11]
سرمایه گذاری اتباع بیگانه در شرکتهای حمل ونقل بین المللی
فرصت  ،  تهدید  یا  فریب
مقوله سرمایه گذاری و پذیرش سرمایه گذار در همه دنیا امری است که پسندیده همه دولتها و ملتهاست . اما این علاقه مندی مستم وجود و طراحی سیستمها و مکانیزه های حساب شده است .
کشورهای پذیرنده سرمایه گذار که بر اساس دانایی به این مقوله توجه کنند به سمت ثبات اقتصادی در کشور و در غیر این ، تزریق بی ثباتی در اقتصاد کشورها خواهد بود .
  ثمر بخشی ، حاصل از اندیشه ، آماده سازی زیرساختها ، طراحی مکانیسم های اداره و هدایت سرمایه ها و درپایان وجود مباحث کنترل و حفاظت از سرمایه هائیست که آورنده در مقابل آن امتیازات فراوانی کسب نموده که از جمله دریافت تابعیت دائم و یا کوتاه مدت است که روند رو به دائم را سپری می کند .
اجازه بدهید درباره ذات سرمایه سخن بگوئیم ، سرمایه به ذات ترسنده و گریز پاست .این بدین معناست که حرکت سرمایه از مراکز فاقد امنیت به سمت مناطق امن در حرکت است و بسته به میزان توانایی خود امن ترین مکان را برای اقامت انتخاب می کند .
سرمایه هر اندازه بیشتر باشد در نفس خود داناتر ودر انتخاب خود بینا تر است .
نکته دیگر اینکه ، سرمایه ابتدا دارای مالکیت است ، مالکیتی که در انتخاب تابعیت مختار است و حتی بر مالک خویش حکمرانی دارد .
نکته دیگراینکه ، کشورها در مقوله جذب سرمایه و سرمایه گذار باید به نکته اول توجه ویژه داشته باشند به این معنا که باید زمینه ای مساعد را برای سرمایه ایجاد کنند تا سرمایه گذار . این سرمایه است که سرمایه گذار را رهبری می کند نه سرمایه گذار سرمایه را .
نکته دیگر اینکه ، کشورها نمی توانند جذب سرمایه مفید داشته باشند . در هر حالی که قدر سرمایه های خود را ندانند و سرمایه هایشان احساس ناامنی کند وبه سمت امن در حرکت باشد و ما حالا انتظار جذب سرمایه از خارج را داشته باشیم .
بدانید سرمایه ای که بدنبال سرمایه ء در حال حرکت خود کشور می آید ، نیامده در حال آمدن و آماده شدن برای رفتن است .
خرید بیش از یک میلیون و ششصد هزار واحد مسی در کشور ترکیه و ثبت بالغ بر یک هزار شرکت ایرانی در این کشور چراغ قرمز و زنگ خطری است که مسئولین اداره کشور باید ببینند و بشنوند .
بنابراین سرمایه های آورده در رود سرمایه های رفته و در حال رفت به حرکت درآمده است .
جذب سرمایه و طلب سرمایه گذار سرابی دهشت انگیز است که در آینده نه چندان دور امید به آن ما را با تشنگی کشنده مواجه خواهد کرد .
همه کشورها در ایجاد زمینه برای ورود سرمایه پیش بینی کرده اند ، مکانیسم هایی برای سرمایه و سرمایه گذار تعریف کرده اند و اینطور نیست که هر کس از هرکجا در هر زمینه ای مختار به تصاحب ، با عنوان سرمایه گذاری باشد .
این فرش قرمزی که کشور به ناگاه گسترده است ناگزیر از خون دل مردم پررنگ تر خواهد شد .
سخن کوتاه میکنم ؛
آنکه لجستیک کشور از موقعیتهای استراتژیک هر کشوری است ، همکاری در این بخش آری ، لکن لجستیک کشور را به بیگانه سپردن بی گمان خطائی نابخشودنی است .
جذب سرمایه ، طلب سرمایه گذاری در بخش خدمات بیشتر به مزاح شبیه است چرا که سرمایه گذاری در این بخش با سرعتی به مثابه سرعت نور قابلیت تغییر و تبدیل را دارد .
مورد شاخصی را دارم ، که سرمایه گذار سرمایه را از طریق بانک وارد می کند ، به عنوان سرمایه گذار معرفی می شود ، از مواهب این عنوان و صفت برخوردار است .
سرمایه صرف خرید نیم یدکهای ایرانی می شود ، پس از یکسال کار با دو برابر قیمت فروخته شده و همان سرمایه خارج شده است ، صرف نظر از در آمد کسب شده در طول یکسال .
ما چه داریم ؟ سرمایه . سرمایه گذار . هیچکدام
سرمایه به سمت منطقه ای امن تر رفته ، سرمایه گذار در مکانی امن تر از مکانیت خود مأوا گرفته واکنون با کسی مواجه هستیم که بدون آنکه عرقی به این کشور داشته باشد به ثروت اندوزی و خروج ثروت از کشور اهتمام دارد .
این درآمد است برای کشور یا هزینه ؟
سرمایه گذاری در صنعت حمل و نقل به هیچ عنوان از مصادیق سرمایه گذاری نیست ، برای امنیت و آینده لجستیک کشور خطرناک و در غالبی دیگر هر یک شرکت دو تابعیتی در حوزه حمل و نقل بین المللی قابلیت ایجاد اختلال و بی نظمی در امور کسب و کار ده ها شرکت ملی کشور را داراست .
البته موضوع اینکه در اینباره  تقریباً هیچ شرکت موفقی نداشته ایم و مشکلات بی شماری برای طرف ایرانی حادث شده و نیز بالعکس و به مقوله هایی لاینحل می ماند مبحثی است که مجال بیشتری میخواهد .
اما تاکیداً عرض می کنم ملاک سرمایه گذار و سرمایه خوب جذب شده ، میزان پرداخت حقوق و دستمزد و بالاخص میزان مالیات دهی به کشور است .
این میزان را برای سنجش در نظر بگیرید و بگوئید برده ایم یا خود را سرگردان کرده ایم .

Toktam Afkhami, [06.08.19 14:11]
متولیان امر سرمایه گذاری بایسته است توجه بیشتری به این مقوله معطوف دارند ، در این برحه شرکت درگیر است ، فردائی را میبینم که کشور درگیر باشد .
بی تردید هیچ چیز مطلق نیست وامکان دارد در سایه مطالعه و برنامه ریزی صحیح خطرات ناشی از ورود اتباع بیگانه در صنعت حمل و نقل کشور کاهش یابد .

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         احمد فرخی حاجی آباد   
                     چهاردهم مرداد ماه سال یکهزار و سیصد و نودو هشت  هجری شمسی
                    برابر با سوم ذیحجه سال یکهزار و چهارصد و چهل هجری قمری

نقدی بر صلاحیت کیفری سازمان تعزیرات حکومتی در رسیدگی به پرونده های قاچاق کالا علیه شرکتهای حمل و نقل بین المللی استاد یونس جاوید

و ترانزیت همان نام من است .

انتخابان کمیسیون حمل و نقل و لجستیک . اتاق نهم

سرمایه ,، ,کشور ,گذار ,گذاری ,جذب ,سرمایه گذار ,سرمایه گذاری ,است که ,جذب سرمایه ,می کند ,گذاری اتباع بیگانه

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

من و یک دنیا دپارتمان مشاوره ای کنکور جراحی زیبایی بینی دکتر مسعود داوودیان متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های دندانی و فک باک موتور سیکلت مجله خبری خبرواژه صرفا مسائل بازرگانی ( بین المللی) صدای سخن عشق دانلود آهنگ جدید با لینک مستقیم